Wat lever ik aan voor de WIA-aanvraag?
Wat lever ik aan voor de WIA-aanvraag?
Voor de aanvraag van een WIA-uitkering heeft uw medewerker alle re-integratiedocumenten nodig. Zorg ervoor dat uw medewerker, uiterlijk in de 91e ziekteweek, een kopie van deze documenten in bezit heeft. Samen met de medische documenten die uw medewerker van de bedrijfsarts krijgt, is dit het re-integratieverslag.
In de 88e ziekteweek krijgen uw medewerker en u een brief over het aanvragen van een WIA-uitkering. Uw medewerker vraagt zelf de WIA-uitkering aan, uiterlijk in de 93e ziekteweek. Uw medewerker is zelf verantwoordelijk voor het opsturen en op tijd aanleveren van alle documenten bij het UWV. Hij kan u wel vragen of u de documenten wilt opsturen. Doe dit uiterlijk één dag nadat uw medewerker de WIA-uitkering heeft aangevraagd.
Let op: medische informatie moet uw medewerker altijd zelf aanleveren aan het UWV.
De volgende documenten zijn nodig voor de WIA-aanvraag:
- De noodzakelijke administratieve gegevens van uw medewerker, de werkgever en de bedrijfsarts.
- Gegevens over de aard van uw bedrijf.
- Gegevens over de functie van uw medewerker.
- De ziekmelding en de eerste ziektedag.
- Een overzicht van de gemaakte afspraken.
- De Probleemanalyse.
- Het Plan van aanpak.
- De prognose van het ziekteverloop.
- De 42e weekmelding bij het UWV.
- De Eerstejaarsevaluatie.
- Het rapport van de re-integratietoets.
- Het actueel oordeel van de bedrijfsarts.
- De Eindevaluatie.
- Medische gegevens die uw medewerker zelf in bezit heeft.